joi, 4 august 2011

Costineşti

Anul acesta am ajuns şi eu la mare, aşa, vacanţa de vară clasică. Ale m-a luat şi pe mine printre bagaje.
Costineşti e o staţiune destul cunoscută pentru numeroasele tabere care au loc acolo, deşi eu una n-o ştiam decât după nume, că e şi ea acolo printre celelalte. A.k.a ''staţiunea tineretului'', se află undeva la sud de Eforie Sud şi Olimp. Nu s-ar părea că este mai mult de o staţie de tren cu denumirea începând cu ''Costineşti [...]" însă turist grăbit de eşti poţi coborî în Costineşti Sat, cu vreo 2km înainte de staţiunea propriu zisă în loc de staţia de la vreo 100-200 m de plajă, Costineşti Tabără.
Orice aţi face şi oriunde aţi coborî luaţi-vă toate bagajele şi nu vă lăsaţi trollerul pe mână altui căscat cum au făcut unii de lângă noi. Hahaha hihihi opreşte Rapidu' în Eforie Sud...băăăbăăbă aici coborâm..tipa: ''X, ia-mi şi mie trollerul de suuss! te rog''; Y: ''hai las' că vine singur trolleru', tu coboară''. Coboară toţi dar trollerul nu o ia singur la pas, tipa realizează probabil, se apropie iar de vagon dar nu  urcă înapoi, trenul pleacă, ei ramân, iar trollerul, se pare că a plecat şi singur până la urmă.
Calea ferată trece fără nicio jenă pe la 10m de parcul de distracţii şi la alţi 10, pe partea cealaltă, de prima serie de hoteluri. Acele hoteluri sunt blestemate, pe bune, lângă această minunată cale ferată, cale către lume şi civilizaţie urbană este minunata terasă La Barieră (că e la barieră, dooh), care luptă cu bariera dintre suportabil şi insuportabil, unde un nene oscilează de la 10 până aproape în zori între lăutarească şi manele, cu aceeaşi melodie care vorba lui, ''a înnebunit litoralul'' doar că în sensul negativ, compoziţie proprie probabil. Stai, am uitat să precizez. BUBUIAU FERESTRELE HOLTELULUI (unul din nefericitele de lângă barieră) şi se auzea prin ziduri, ferestre, tooot!
Nu mi-a plăcut una din recepţionere care semăna prea mult cu directoarea ca să nu-mi amintească de preadeprimantul liceu. Recepţioneră care ne-a ţinut cu ochii în soare o oră şi bine până să ne dea camera (pe la 14:30), ca la plecare să vrea camera evacuată la 11. Hai sictir!
Străzile sunt foaarte foarte aglomerate...de fapt, numai cele 3-4 din jurul lacului şi cea din lungul plajei, căci numai pe acolo ai ce face seara, iar ziua sunt căile de acces către plajă. Însă şi pe la tren am măturat o groază de turişti în şlapi şi prosop cu trollerul, frate, să-l ocolesc cu bagaje pe ăla care-şi aşteaptă în mijlocul trotuarului îngust blonda de companie rămasă la 2m în spate??Plus că se mişcă căscând gura ca nişte mumii care se pot dezmembra..
Adevărul e că ai la ce căsca gura fiindcă aveau suveniruri drăguţe şi puţine chestii kitchioase, toate la preţuri foarte bune (dacă stai să compari cu ce găseşti la munte sau în Bucureşti). Şi la capitolul mâncare sunt pregătiţi pentru asaltul de nehaliţi cu tone de pizza, shaorma, kebap, clătite uriaşe, autoserviri, îngheţată, bere bere bere şi kürtôs.
Ziua plaja este curată, ai mereu unde să-ţi întinzi rogojina sau prosopul, câte o piatră să-i sapi groapa umbrelei, şezlonguri de închiriat, bere şi alte răcoritoare în mai multe locuri pe plajă doar că de 2 ori mai scumpe decât de la magazinele de lângă plajă. 
Şi cu distracţia pe ape stau foarte foarte bine, hidrobicilete cu două feluri de tobogane sau fără, canoe pentru două sau o singură persoană, vaporaşe care te plimbă până la epava Evangheliei, 'banana' şi alte chestii trase de un mini-iaht (colac, canapea, fotoliu). De capitolul muzică se ocupă cei de la KissFM care transmit direct de aici de pe plajă.
Apa e bună, nu pietre, alge sau scoici, decât foarte foarte puţine la primii 2-3 paşi în apă. Într-o singură zi am văzut nişte meduze rătăcite şi nişte chestii..insecte sau ceva în genu' care arătau ca un ac de brad şi te pişcau lăsând nişte urme muult mai mari decât ele, ca nişte zgârieturi. E destul de mult până la geamandură unde o avea vreo 2m şi ceva dar oricum sunt mulţi care ajung acolo, înot sau pe saltele, căci ajuns acolo te odihneşti ţinându-te de geamandură sau sfoara ei. Apa e ceva mai rece dar măcar e mai curată. N-am prea încercat să mă duc acolo la fund că nu ştiam ce găsesc iar crabii nu mă pasionează decât de la distanţă. 
Trebuie însă să ai grijă la oamenii care se joacă cu mingea şi care aruncă în tine mai mult sau mai puţin intenţionat sau care înoată sub saulteaua ta şi te dărâmă un pic, chipurile, n-au văzut ca e acolo..
Aproape de miezul nopţii cozile la cluburi şi discoteci sunt până în stradă, iar restul poporului umple terasele şi parcul de distracţii. Aproape de plajă..sau poate singurele sunt Max, Ring, Midnight Sun, şi Megadiscoteca Tineretului...care e foarte foarte marreee de afară.
Când se crapă de ziuă se sparg cluburile şi fâţâiala se mută pe plajă, unde e un DJ instalat într-un loc şi oamenii adormiţi, beţi sau trezi dau din piese de pe nisip, teancurile de şezlonguri sau din apă....gen dansul ploii dar pentru răsărit.
Am prins chestia asta în aparat doar că în ultimele două zile m-am lăsat de poze şi am trecut la filmat....şi am făcut un clip cu toate astea...
Costinesti
   
  Vezi  mai multe  video    din   calatorii

Soundtrack:
1. Alice Cooper - Pioson
2. Din soundtrack-il Piraţii din Caraibe 4 - Mermaids
3. Vama Veche - Nu am chef
4. Din soundtrack-ul Harry Potter 1 - Hedwig's theme
5. DJ Optik Live @ Libery Parade 2011 
6. idem 1 (sfârşitul melodiei)


cred că e...LONGEST POST EVER!

Un comentariu: